الخميس، 17 يونيو 2010

انا جيت نورت البلوج سبوت




بسم الله الرحمن الرحيم

في يوم الخميس الموافق 17 من شهر يونيو عام 2010 قررت انا المدعوة - زكزوكا الأروبة - ان انشأ مدونتي الخاصة علي موقع بلوج سبوت

هو انا اقل من ان يبقي عندي مدونة ؟

و لا اللي عندهم مدونات أحسن مني فيه ؟ يكونشي عندهم صباع زيادة و لا فص في كبدهم زيادة عني ؟

زيي زيهم

زي ما عندهم بلوج يبقي انا عندي انا كمان بلوج

بس احقاقا للحق انا لا افهم شئ في تنسيق المدونات

و لا رفع الصور عليها بس انا عندي يقين انها مسألة وقت و حبقي بروفشنال

بمناسبة بروفشنال سمعتوا نكتة سواق التاكسي البروفشنال ؟

قولتولي لا

اقولهالكم انا بقي:

بيقولولك مرة واحد امريكاني نزل القاهرة و ركب مع سواق تاكسي و كان فيه اشارة حمراء و راح سواق التاكسي قطعها ، الأمريكي اتعصب و قاله انت غبي ازاي تقطع الاشارة ؟ قاله السواق : ما تخافش يا خواجة انا سواق بروفيشنال حريف سواقة و اعجبك اوي

الاشارة التانية كانت حمراء و بردو قطعها سواق التاكسي , الامريكي راح قاله : انت اكيد مجنون لا بتخاف علي نفسك و لا علي اللي معاك !
قاله السواق : يا خواجه ما تخافش انا زي ما قولتلك سواق بروفيشنال
عدو علي الاشارة الثالثة و كانت خضراء
وقف صاحب التاكسي عند الاشارة
الامريكاني اتجنن و قاله : انت اكيد مجنون ازاي الاشارة خضراء و انت تقف
قاله صاحب التاكسي :
ما تبئاش غبي يا خواجة
يمكن حد بروفيشنال جاي من هنا و لا من هنا


ربنا يستر و ما ابقاش بروفيشنال بالطريقة دي

انا ما اعرفش ازاي اقرا مدونات الناس التانية الا لما حد يديني لينك مدونته

يا ريت لو حد ربنا يجازيه عني خير يقولي ازاي اتفرج و اتابع مدونات الناس

هنا في مدونتي - مدونة زكزوكا هانم - حكتب مواقف من حياتي اليومية في صورة يوميات بأسلوب فكاهي الي حد كبير بس هيبقي في الاخر فيه غرض من الموقف

اتمني ان المدونة تعجب الناس و يا رب يبقي ليها فايدة


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق